Hoe selecteer je een goede aannemer?

Ik ben al een paar keer teleurgesteld door het werk van aannemers, en ben bang om wederom met de verkeerde in zee te gaan. Met name de afwerking laat vaak te wensen over, en het zijn vaak de vele kleine dingetjes die maken dat het totaalbeeld negatief is. Dus hoe selecteer ik de beste vakman, die luistert naar mijn wensen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Vraag referenties en CONTROLEER die ook! Vraag ook die referenties naar ervaringen. Vraag van verschillende aannemers offertes en vraag uitleg over onduidelijke zaken. Kijk of het klikt tussen jou en de aannemer. Gevoel zegt niet alles, maar toch.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, mooie folders en een website zeggen niet alles. Iedereen kan leuke plaatjes van bouwwerken op z'n site zetten, terwijl ze helemaal niets of vrijwel niets met die werken te maken hebben gehad....!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral door bij mensen die je kent en vertrouwt na te vragen wie zij hebben gevraagd voor hun klussen.
Uiteraard zijn er sites zoals werkspot.nl ed. Daar hebben bedrijven een waardering afgegeven door hun klanten. Als een bedrijf daar een 9 of hoger scoort met tientallen waarderingen van hun klanten, dan zit het vaak ook wel snor. Maar het beste blijft; Doorverwijzing van mensen die jij kent en vertrouwt.