Zet je wel of niet je KvK-nummer en/of je BTW-nummer op je website als eenmanszaak?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb het er niet opstaan, maar denk dat het ook een beetje verschilt per branche.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Waarom niet? Het vermelden is puur om aan te geven dat je serieus bent en het voorkomt een hoop onnodige telefoontjes / vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker, in verband met het kettingbeding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leg eens uit wat jij bedoelt met het kettingbeding? Ik ken deze term wel, maar in een hele andere context.
Als ondernemer ben je verplicht om je btw en kvk nummer te vermelden op je facturen. Website is net als een visite kaart, je mag dus zelf bepalen of je het weergeeft of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet in ieder geval op je site dat je ze hebt. Wat ze zijn, lezen ze wel als je je factuur stuurt. (-:

Maar erop zetten kan op zich geen kwaad...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd vermelden,geeft alleen maar vertrouwen naar de klant toe,tevens zijn je gegevens door iedereen bij de KvK opvraagbaar,als je daar staat ingeschreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het er wel op zetten. Het geeft bezoekers van de site meer vertrouwen in het feit dat jouw bedrijf oke is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.
Wettelijk ben je daartoe volgens mij zelfs verplicht.

De klant moet in staat zijn om te traceren wie er achter een site zit, vandaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de website is het niet verplicht, op facturen wel. En als de klant ernaar vraagt, moet je de gegevens op het eerste verzoek overleggen.
Tuurlijk zet je het erop. Zo kan een evt client jouw gegevens controleren en als het blijkt te kloppen, kom je geloofwaardiger over
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede website bevat alle gegevens waar een (potentiële) klant, zakenrelatie, belastingdienst of whatever mogelijkerwijs naar kan zoeken. De website is er immers voor om informatie te geven over je bedrijf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat toen ik een eenmanszaak wel gedaan, en wel om een heel eenvoudige reden: het wekt veel meer vertrouwen als je die gegevens direct op de website vermeldt dan wanneer je dat pas doet als iemand erom vraagt of je iemand factureert.

Juist als eenmanszaak is het belangrijk om uit te stralen dat je een écht bedrijf bent, en niet één of andere zwartwerkende hobbybeunhaas.