Is Dirk Scheringa nu ook persoonlijk failliet?

Huurhuis en bijstandsuitkering?
Zullen de curatoren ook beslag leggen op zijn eigen bezitingen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag, dat vroeg ik mij vanmorgen ook af.

Antwoorden (3)

Nee, want de DSB was geen eenmanszaak. Alleen in het geval van eenmanszaken en VOF's geniet je geen rechtsbescherming, dus dan kan er wel degelijk beslag gelegd worden op persoonlijke bezittingen.

Toegevoegd na 2 minuten:
DSB was een NV (naamloze venootschap), maar wel een gesloten naamloze venootschap. De aandelen worden gehouden door DSB Ficoholding N.V. (andere dochters hiervan zijn DSB schade en DSB leven). Alle aandelen van DSB Ficoholding N.V. worden gehouden door DSB Beheer B.V., waarvan de aandelen worden gehouden door Dirk Scheringa. In DSB Beheer zijn ook ondergebracht AZ N.V. en DS Arts B.V., waar het Scheringa Museum voor Realisme onder valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is heel goed mogelijk, maar om een reden die nog niet algemeen bekend is:

Hij moet wellicht zelf opdraaien voor de claims van schuldeisers, want het concern heeft voor de onderdelen DSB Bank, Beheer en DSB Leven de jaarcijfers over 2007 te laat gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel. Dit is een economisch delict, en deze omstandigheid maakt de topman Scheringa en financieel directeur Hans van Goor met hun privévermogen aansprakelijk voor vorderingen op DSB.

Toegevoegd na 1 uur:
Overigens is het een bijzonder mens. In de persconferentie van vandaag zei die "dat ie nog zijn gezondheid heeft en twee paar handen".
Nou, met vier handen kan ie lekker aanpakken!
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vrees dat zijn persoonlijke rekeningen en bezittingen zich op de Kaaiman eilanden bevinden (ik noem maar een dwarsstraat), buiten bereik van wie dan ook die schade aan slachtoffers zou willen gaan vergoeden.
AWM
14 jaar geleden
Ja, dat zou me niets verbazen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL die 2 paar handen moest ik ook om lachen........(om de rest van de personferentie overigens ook hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
personferentie =persconferentie
Die vent steekt zelf maar even nog zeker 45 miljoen in zn zak.

Dan heeft hij meer dan 1 miljoen om per jaar uit te geven.

Was gewoon een zogenaamd zielig iemand.