iemand wil iets bij mij bestellen vanuit belgie, daarnaast moet het ook gemonteerd worden, moet ik dan Btw heffen/vragen, en hoeveel %?

mijn bedrijf is gevestigd in NL
het bedrijf die besteld is gevestigd in BE
de montage word gedaan door bedrijf uit NL

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij het monteren in het buitenland geldt dat de dienst en de goederen in dat land belast zijn. Dat betekent dat je je bij de Belgische Belastingdienst moet registreren. Dan breng je de Belgische BTW in rekening en dat draag je dan af aan de Dienst Federale Overheidsfinanciën.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja jij moet BTW vragen, en de klant uit België kan dat dan terugvragen. Want jij moet over al je verdiensten BTW afdragen aan de belastingdienst, ook als je naar het buitenland verkoopt, want het inkomen krijg je op je Nederlandse bankrekening binnen. Maar de buitenlandse klant is niet BTW plichtig dus die kan het dan weer terugvragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klok, klepel, nee... Bij het berekenen van de BTW geldt het land waar de dienst plaatsvindt. Zelfs als de omzet op een rekening in Griekenland wordt gestort.