Wat heb je nodig om een eigen diertuin te starten?

Ik ben natuurlijk dit niet zelf van plan maar ik was er wel benieuwd na, na ik het boek Onze Dierentuin heb gelezen (Exmoor Wildlife Park)
Die begonnen met een dierentuin met allerlei soorten dieren en gebouwen (dus niet zelf nog van de grond te hoeven opbouwen) maar wel compleet renoveren.

Maar wat zou je nodig hebben als je zelf vanaf de grond een dierentuin wil opbouwen, zonder ook maar 1 dier te hebben.
Ik bedoel zoals soorten bouwvergunningen, diploma's, geld, leningen, medewerkers.
Specifiek antwoorden aub. Alvast bedankt
Ipv medewerkers bijv. horeacamedewerker

Nogmaals, ik ben dit niet zelf van plan!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dieren ( flauw hé ? :p ) , een vergunning, je moet overleggen met de gemeente denk ik, geld, en personeel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te beginnen heb je een zogenaamde dierentuinvergunning nodig, een dergelijke vergunning krijg je pas als de tuin voldoet aan een aantal voorwaarde, zo is het verplicht dat er een medische ruimte aanwezig is waar alle dieren uit de dierentuin verzorgd kunnen worden.

Er moet voldoende toilet gelegenheid zijn.

Voor elke diersoort heb je een gediplomeerd verzorger nodig.

Je dient ook een aantal paraveterinaire medewerkers te hebben. ook liefst 1 per diersoort.

Dit zijn wettelijk gezien de basisbehoeften voor een dierentuin.