Als een bedrijf mij "wit"wil betalen voor een dienst, moet ik mij dan inschrijven bij de kvk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Als je als zzp er aan de slag wil en dus je diensten niet in dienstverband gaat doen maar op factuur basis dan moet je je inschrijven bij de KvK dan krijg je ook een btw nummer en kun je aan de slag. Vergeet niet op je factuur ook de btw te vermelden en deze af te dragen aan de belastingdienst.
ronron1212
12 jaar geleden
Als ik voor een vriend of buurman incidenteel een klusje klaar en ik maak er voor hem een uitgewerkte nota van, die hij per bank betaalt, dan betaalt hij mij wit en heb ik niets te maken met btw of KvK.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien het incidenteel is totaal niet !zeker niet bij KVK . Kost je alleen maar geld . Inschrijven bij kamer van koophandel ,heeft alleen nut indien je je na verloop v tijd ,je echt als bedrijf wil presenteren . De KVK zou je mogelijk een ander advies geven ,maar die zeggen altijd inschrijven .In deze situatie heb je alleen met de belasting te maken !ik weet het bedrag niet uit m'n hoofd (en zit nu op zee met moeilijk bereik)maar met 1of 2web site 's zit je nog wel in de btw vrijstelling ,maar dan ook niet btw terug vragen bij aanschaf bedrijfs middelen . Ps mogelijk (hopelijk)wordt inschrijf KVK voor heel veel bedrijf 's activiteiten afgeschaft . Het is een soort register waar je kunt inzien waar je zaken mee doet .in jou geval geen verplichting.zoek liever contact met belasting dienst .voor meer info .succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
geen inschrijving kvk geen btw nummer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Ron , kijk naar de kleine zelfstandige btw afdracht , er zijn een aantal criteria . Zo ongeveer niet meer btw dan ,1500€ 2000€ , per jaar . Incidentele werkzaam heden ,zoals Stucwerker ,het verhuren van een boot ,en ja het doen van diensten , Bla Bla en ook in het voorbeeld ,scholieren ,studenten ,Bla Bla die een website maken . Ik niet precies of je wel de btw moet / mag berek: .ik had vraag steller ingeschat ,als beginner en aftastende ondernemer ,en ja ook daar wordt door de belasting aan gedacht . Ook al maken ze er geen reclame voor .nogmaals ,check btw afdracht startende beginnende ,kleine ondernemer ,of parttime ondernemer ,student, of medewerker in vaste dienst ,die incidenteel wat bij werkt ,zonder btw gehoeven bet: mocht ik me vergissen laat het me weten . Maar check de uitzonderingen ,waar de belasting geen reclame over maakt :) Gr.
ronron1212
12 jaar geleden
Je zegt het zelf ondernemer ondernemer is inschrijven KvK. Vaststellen dat het om een kleine ondernemingsregeling gaat alleen als de aangifte btw wordt gedaan. Dus een BTW nummer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ,de belasting geraadpleegd ! Voor incidentele situatie ,het binnen komende bedrag ,wel meenemen bij evt aangifte inkomsten ,wel de bescheiden (de zgn factuur) bewaren. We /ik zijn uit gegaan van een incidentele situatie zo als ik begrepen heb van vraag steller . Maar wat in Antw: schreef geen btw aftrek op aanschaf bedrijfs midellen . Je btw nr wordt (indien dan toch nog nodig) aan de hand vj burger service nr ,met een nr er voor . Nogmaals vraag evt specifieke info bij de belasting dienst .
Als het werkzaamheden zijn die je heel sporadish doet of die onder vrije beroepen vallen hoef je je niet te registreren! fiscaal moet je de opbrengsten indien meer dan 150 per maand of 1500 per jaar (onkosten vergoeding) opgeven als inkomen uit tegenwoordige arbeid. Let op; je mag nooit btw in rekening brengen want je bent geen ondernemer voor de btw.