Mag ik handgemaakte tassen importeren en hier verkopen ,ik wil nl een webshop openen

Tassen die ik wil importeren zijn echte leren tassen, en worden handgemaakt zonder etiket en merk naam.
Ik wil graag weten wat de risico's Zijn om ze te verkopen na dat ik ze heb geïmporteerd .
Waar ik bang voor ben is (geen etiket ) dat mensen niet weten hoe ze er mee moeten om gaan en ik voor de kosten op moet draaien als ondernemer als beschadigingen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Ja dat mag. Je zal wel bij de douane importbelasting moetenbetalen om ze het land in te krijgen.

Als jij een brochuretje bij de tas verstuurt met informatie over de banhandeling van de tassen dan heb je als leverancier voldaan aan je voorlichtinGverplichtiNg.

Natuurlijk blijft het risico dat je product gemaakt wordt met onveilige materialen, bv verf die afgeeft. Tenzij je weet dat dat risico er niet is, zou ik overwegen hier een aansprakelijkkheidsverzekering voor te nemen. Schrijf je je ook in bij dekvk en meldt je je aan bij belastingdienst voor ondernemers!?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kan ik geen ja maar ook geen nee op antwoorden.

Hier spelen veel meer dingen mee.

Als er aan mij een dergelijke vraag gesteld wordt gaan mijn voelsprieten zich oprichten.

Een artikel zonder etiket is vaak een kopie van een duur merkartikel en nee deze mag men niet importeren, is namelijk een inbreuk op het merkenrecht.

Wat betreft het etiket, daar zou ik me niet zo druk om maken, als jij e tas (laat) test(en) en je geeft bij de verkoop duidelijk aan wat er wel en wat er niet kan met de tas kan geen enkele consument zich beroepen op garantie als er schade is ontstaan door anders om t gaan met de tas dan jij hebt beschreven.

Dus een mooi A4 bij elke verkochte tas met een beschrijving van hoe er mee om te gaan en ze kunnen jou niet aansprakelijk stellen voor schades buiten normaal gebruik.