Hoeveel kost het om een vof op te richten in Nederland ( Amsterdam )?

En zijn hier maandelijkse kosten aan verbonden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

In Amsterdam kost het jaarlijks welgeteld 77 euro en 12 cent. Zie bron.

Toegevoegd na 10 minuten:
Stel je vooraf wel de vraag of dit de beste vennootschapsvorm is voor jullie situatie. Staar je niet blind op de lage kostprijs en de eenvoudige oprichting, maar bekijk ook de nadelen. Je blijft nl. persoonlijk aansprakelijk voor de verliezen die een vof heeft. Bovendien val je onder het stelsel van de personenbelasting, dit kan nadeliger zijn dan de vennootschapsbelasting. Raadpleeg eerst een goede deskundige alvorens een formule te kiezen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
İs het bedrag dat je moet betalen niet 1x bij de oprichting? Of moet je jaarlijks een bedrag afstaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is de jaarlijkse bijdrage. Maar dat komt neer op 0,21 euro per dag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom is dit jaarlijks en niet eenmalig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft de Nederlandse overheid nu zo eenmaal bepaald.

Andere antwoorden (2)

Kost ong €80 per jaar als ik me niet vergis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom is dit jaarlijks en niet eenmalig?
Je ben alleen de kosten voor de kamer van koophandel kwijt, je kan ook denken aan een engelse limited, soort engelse bv. Goedkoop en toch een soort bv.

Een ondernemer die snel een bedrijf wil starten maar niet hoofdelijk aansprakelijk wil zijn kan nu ook voor een Engelse Limited als rechtsvorm kiezen. Dit is het gevolg van een uitspraak van het Europese Hof van Justitie. Een Limited (Ltd.) biedt dezelfde rechten als een Nederlandse BV, maar met minder plichten.

Toegevoegd na 6 minuten:
Even voor mijn antwoord word verwijderd omdat ik geen goed antwoord geeft, rond de 80 euro per jaar, ex de eventuele omzetbelastingen en vergunningkosten ed.