Hoe zet ik een eenvoudige boekhouding op voor eigen bedrijf?

Ik wil via internet/ webwinkel een product gaan verkopen. Ik ben bezig met voorbereidingen voor eigen bedrijf. Ik wil nu graag alvast nadenken over het opzetten van de boekhouding. Aangezien dit niet mijn hobby is ben ik op zoek naar hele eenvoudige tips/adviezen hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Op http://www.osfinancials.org/ kun je een gratis boekhoudpakket downloaden. Is misschien leuk om eens mee te experimenteren en overigens ook gewoon een volwaardig pakket waar je alles mee kan doen. De tip van het boek "boekhouden voor dummies" vind ik ook een goede. Je moet toch ergens beginnen. Dan leer je wel het beste de ins en out. Als je het echt goed wilt doen, kun je natuurlijk ook een cursus volgen. Bijvoorbeeld "Basiskennis boekhouden". Die kun je ook schriftelijk/via internet volgen.
Excel vind ik persoonlijk niet het handigste om de boekhouding mee te doen, omdat dat erg foutgevoelig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

laatst eens met een vriend van me over gehad: het boek boekhouden voor dummies schijnt een aanrader te zijn, en verder kun je ook een cursus volgen van de KvK
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan ook in excel, m.a.w. je hebt geen (duur) boekhoudprogramma nodig.

http://www.uwadministratiekangoedkoper.nl/boekhouden/administratie/administratie_eenmanszaak_in_excel.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal goed.
is veel duidelijker en overzichtelijker dan een fors boekhoudprogramma.
Is zelfs geschikt voor BV ed en als je het goed doet kan je zelfs je belastingaangifte er uit toveren
Ik heb hetzelfde gedaan en vond de boekhouding ervan echt verschrikkelijk. Totdat ik een cursus heb gedaan. Ik heb puur de cursus basiskennis boekhouden gedaan, maar dat was voldoende. Heb even een vergelijkingssite voor je bijgevoegd.