Wie is succesvol geworden zonder opleiding?

Ik kom tot Henry Ford en Edison maar verder kom ik niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (10)

Bill Gates
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bill Gates, Steve Jobs etc.
Check even de link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-Joop vd Ende heeft alleen lagere school afgemaakt
-Ad Scheepbouwer begon aan aan carrière zonder
diploma

En vergeet niet de vele filmsterren, musicians etc...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn anders nog behoorlijk wat filmsterren die een universitaire opleiding afgerond hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt heb heb je gelijk in. Maar uiteindelijk hebben de meeste filmsterren hun succes niet te danken aan hun diploma.
Denk is aan een aantal voetballers, waaronder Ronald Koeman. Geen opleiding maar toch een schitterende carriere gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ANTONI VAN LEEUWENHOEK

Van Leeuwenhoek was lakenkoopman in Delft en besteedde al zijn vrije tijd aan de studie van de natuur. Door zijn vaardigheid in het maken van microscopen heeft hij een aantal ontdekkingen gedaan die hem tot één van de grootste 17e eeuwse onderzoekers maakten. Hij is een van de grondleggers van wat later de celbiologie en de microbiologie zou heten.

Ongeschoold, maar gedreven door pure nieuwsgierigheid legde hij van alles onder zijn microscopen. Zijn meest baanbrekende ontdekkingen zijn die van de bacterie en de mannelijke zaadcel. Hij was de eerste ter wereld die deze waarnam.
Hij sleep in totaal meer dan 500 microscooplenzen. De microscopen die hij maakte waren vele malen sterker dan die van zijn tijdgenoten. Omdat hij geheimzinnig deed over zijn methodes duurde het lang voordat hij erkend werd.
Hij stuurde zijn bevindingen naar de Royal Society in Londen. Dit was (en is nog steeds) internationaal hét toonaangevende wetenschappelijke instituut. Ook daar wist men in eerste instantie niet wat ze met de bevindingen van de Hollander moesten; het duurde jaren voor ze zijn proeven konden reconstrueren en controleren. Uiteindelijk kreeg hij erkenning en werd hij geaccepteerd als 'fellow'.
Het meest bekende, in kanker gespecialiseerd ziekenhuis van Nederland draagt ook zijn naam.
Het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis in Amsterdam.

http://www.josschmitz.eu/KNSGilde/grote_nederlanders.htm

http://www.hidden-doe.nl/ziekenhuizenvoorkanker.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hennie van der Most
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Richard Branson - Virgin
Deze Britse ondernemer dankt zijn fortuin aan zijn merk Virgin, dat zo'n 360 bedrijven behelst. Luchtvaart, financiële producten, mobiele telefonie, ruimtevaart...

DJ Tiesto!

Bris Rocher - Yves Rocher
De kleinzoon van Yves Rocher, de stichter van de groep, staakte zijn scoolcarrière nadat hij zijn baccalauréat behaalde.

Mark Zuckerberg - Facebook
Als adolescent ontwikkelde Zuckerberg al tal van computerprogramma, waarvan Microsoft er zelfs eentje probeerde te kopen.

Albert Frère - BBL
Ook de Waalse zakenman Frère bouwde zijn imperium geheel zonder diploma uit. Toen zijn vader, die in Charleroi een nagelfabriek runde, overleed, nam hij als zeventienjarige het roer in handen.

Michael Dell - Dell
De stichter van Dell begon zijn studies aan de Universiteit van Texas met de bedoeling fysicus te worden. Maar toen zijn informaticabedrijfje PC's Limited, dat hij samen met een medestudent oprichtte, een succesverhaal bleek, gooide hij op zijn 19de zijn studieboeken aan de kant en werd hij voltijds ondernemer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mark Zuckerberg heeft wel aan een prestigieuze universiteit gestudeerd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja mormel, maar dat was later.
Mijn ouders. Huishoudschool en LTS, maar wel een eigen bedrijf begonnen in de jaren 60 en daarmee met hard werken en zuinig zijn redelijk succesvol geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kees Jansma. Was gisteravond op tv bij KRO Profiel.
12 jaar geleden
als je het niet perse in geld maar in doel ziet: Rosa Parks!