Ik heb een geweldig idee voor een gebruiksartikel. Heb al gegoogled en volgens mij bestaat het nog niet. Welke stappen moet ik ondernemen?

Ik wil mijn idee verkopen aan bijvoorbeeld de HEMA, wil het niet zelf gaan produceren, maar heb wel een aantal voorbeeldexemplaren gemaakt.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik wil niet meedoen aan Het beste idee van Nederland oid. Geen show voor mij. Gewoon: wat moet ik doen om mijn idee veilig te stellen en hoe kan ik het het beste op de markt brengen???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou niet zomaar naar een fabrikant toelopen. Ik zou eerst kijken of het is te patenteren (NL, Europa of wereldwijd) daarnaast zijn er een aantal voorwaarden voor het verkrijgen van een patent. Oa kosten en idd gedetailleerde beschrijving en of het al niet door iemand anders gepatenteerd is(zie link). Als je echt overtuigd ben van jou product zou ik het zelf patenteren en daarna proberen te verkopen, anders heb je misschien de kans dat het kopende bedrijf er zelf een patent op wil verkrijgen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat je ook doet doe niet mee aan het beste idee van Nederland, dat is alleen maar show en daar wint het "schattigste" idee. Vroeger was er een programma met Jort Kelder (dacht ik) waarbij economen konden investeren in een uitvinding. Verschrikkelijk saai programma maar die ideeën kwamen wel op de markt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naar. De website octrooibureau gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van mond tot mond reclame. Gewoon in je eigen omgeving het product en de werking promoten. Eerst natuurlijk in een kleine kring van welwillende buren, familie en vrienden, maar als het echt zo geweldig is dan zal het zich als een olievlek uitbreiden. Je kunt het ook via internet te koop aanbieden. Blijf het wel gewoon vanuit huis doen en maak vooral niet te veel kosten. Natuurlijk kan je patent aanvragen, maar met een beetje pech duurt dat 10 jaar of nog langer voordat je het patent krijgt. Voor de aanvraag moet je al honderden euro's betalen, die je in ieder geval kwijt bent. Wil jij zo lang wachten met je geweldige uitvinding? Het lijkt me van niet. Gebruik je geld dus liever voor het maken van je product, zodat je genoeg voorraad hebt voor de verkoop. Succes :-)
Bronnen: