wat is melk kwoten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
capthavoc
14 jaar geleden
bedoel je qoutum?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met kwoten quoten bedoelt, heb ik geen flauw idee; klinkt als koffiedik kijken.

Het beste antwoord

Hoi gast7701,

Je bedoelt wellicht melk Quoten.

Iets Quoten betekent dat je middels hoeveelheidsbeperking wil voorkomen dat er een overschot op de markt ontstaat.
Bij de produktie van koemelk krijgt elke producent (boer) een quotem toegedeeld. Tot die hoeveelheid melk mag hij dan leveren, levert hij meer dan zijn quotem toestaat, dan wordt middels een sanctie een bedrag van de teveel geleverde melk afgetrokken. Echter hij kan ook van een boer die het quotem niet geheel heeft gebruikt een gedeelte huren en zo dus toch meer produceren.

Groetjes, Peet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Twee links die je waarschijnlijk wel verder kunnen helpen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het melkquotum is het recht een bepaalde hoeveelheid koemelk te produceren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoel je melkquotum. Dat is een bepaalde hoveelheid liters die een boer mag produceren.