He kan handig zijn wanneer je in een bewezen formule wil stappen. Let op er is wel verschil tussen hard en soft franchise. Of het verstandig is ligt erg aan de persoon die je zelf bent en wat je van een franchise organisatie verwacht. Het past niet bij iedereen. Je moet rekening houden met de fee die je (maandelijks/jaarlijks) gaat betalen aan de franchisegever, dat kan behoorlijk oplopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Je hebt het over soft en hard franchise. Wat kan ik hierbij voorstellen?
Ook moet je een bepaald instapkapitaal meebrengen meestal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is een erg beknopte vraag, waar veel vragen aan vast zitten. Francise ondernemen is verstandig als je het geld hebt om te investeren. Als de francise organisatie goede ondersteuning bied om het merk te vermarkten. Als het gebied waar je de francise opzet niet te veel concurenten heeft in dezelfde markt. Ligt ook aan wat voor soort francise het is. MacDonalds kan je bijna overal wel bij plaatsen, als je maar weet dat er veel aanloop is in het gebied waar de Mac geplaatst word. Daarnaast is het belangrijk dat de organisatie rayon bescherming bied. Is de francise eentotaal concept? Ofwel hoeveel eigen inbreng heb je. Eigen inbreng hoeft niet positief te zijn, je gaat ten slote niet voor niets aan de francise, juist het totaal concept en de ondersteuning zijn interesant aan dit concept. Overigens kun je er van uit gaan dat het hard werken is. Maar ja kun je altijd beter voor je zelf doen als voor een baas is mijn mening.