Hoi ik heb een eenmanszaak

ik heb een jongen in dienst,maar ik wil een relatie met hem beginnen,kan ik hem bij mij in laten schijven?of heeft het gevolgen voor mijn zaak?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een partner met wie je samenwoont of zelfs getrouwt bent, kan tegelijkertijd gewoon werknemer zijn. Wat dat betreft hoeft er dus niets te veranderen.

Er zijn wel nog andere opties voor een samenwerkende partner, daarvoor kun je denk ik het beste bij een belastingkantoor binnen lopen. In de bron in ieder geval een overzichtje van de belastingdienst.

Toegevoegd na 2 minuten:
Om dit aan te vullen: mocht je op een gegeven moment met hem trouwen, doe dat dan onder huwelijkse voorwaarden. Dit om hem te beschermen tegen eventuele schulden van je onderneming.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je wilt hem op jouw adres in laten schrijven?
Sluit je een samenlevingscontract? Wil je met hem trouwen?
Of woont hij gewoon bij je in?
Als er niets vast wordt gelegd blijf jij alleen aansprakelijk voor jouw eenmanszaak.
Het heeft dus geen gevolgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk heeft het fiscale gevolgen nij een eenmanszaal. Vraag het jouw boekhouder maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je een tipje van de sluier oplichten? Of ga je er klakkeloos van uit dat dit zo zal zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als is het je grootmoeder, dan gaat men er al van uit dat je een gemeenschappelijk huishouden voert en dat jouw geliefde een meewerkende echtgenoot is, en dus geen werknemer. Maar het niet te sturen is, moet je aan jouw boekhouder vragen.
Loop even binnen bij de kvk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je word voordeurdeler met iemand, dus meld het bij je boekhouder en bij de gemeente behoor je dat ook te melden.Voordeurdelers moeten nl kost en inwoning betalen.