Aandelen krijgen van een BV zonder te betalen ?

Als ik bv 40% aandelen wil van een BV, kan een BV mij dat schenken ? of kan ik dit aandragen als intellectueel waarde van mijn kant als tegenwaarde bijvoorbeeld ?
Ik begreep zelf dat een bedrijf het niet mag schenken want dan gaat de belasting klagen ! Hoe kan dit wel ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Je inbreng in de BV in de vorm van bij voorbeeld intellectuele eigendom, ideeën, uitvindingen , patenten, bijzondere kennis etc. kan als inbreng dienen waarvoor aandelen worden verkregen.
Schenken is het pas als de BV er niets voor terugkrijgt.
Wel dient vastgesteld te worden dat je inbreng een redelijke waarde vertegenwoordigt en geen fictie is.
Vraag een notaris die veel van vennootschappen af weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als de overige aandeelhouders ermee akkoord gaan (50% +1) kunnen aandelen worden overgedragen. Dit kan gedaan worden via de notaris.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat ik eigenlijk ook bedoelde te zeggen is, mag dit zomaar, of moet er echt een waarde worden betaald.
bv 40% zou 80.000 euro waard zijn, mag iemand dat dan schenken ?
De BV kan je niets schenken. Ze kunnen je het geld lenen. maar je zult moeten betalen voor de waarde van de aandelen.
ronron1212