als je als ondernemer een omzet hebt van 4000,- euro per jaar kun je dan ontheffing aanvragen voor btw en administratie plicht ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

vragen staat vrij, maar als je voor de belasting als ondernemer geregistreerd staat (zzp-er) dan zal het antwoord 'nee' zijn. Je kan wel toestemming krijgen de BTW eens per jaar te regeleni.p.v. eens per maand of per kwartaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als u per jaar minder dan € 1.883 aan omzetbelasting (btw) hebt af te dragen, dan kan men niet alleen vermindering/vrijstelling aanvragen maar ook krijgen. Lees in de kleine ondernemersregeling in de onderstaande link wat de voorwaarden zijn en hoe te handelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke ondernemer/zzp-er is administratieplichtig, je moet ook aan kunnen tonen dat je weinig omzet draait!

Maar er zijn voor sommige bedrijven wel regelingen dat je de btw kunt verleggen, als je bijvoorbeeld een zzp-er bent als metselaar. Je werkt dan eigenlijk altijd voor een aannemer. Aangezien die de BTW kan terug vragen kun je er voor kiezen hem de BTW niet in rekening te brengen. Dit moet je wel aanvragen en de beslissing is dan een voor bezwaar vatbare beschikking. Dat betekent dat je er bezwaar tegen kunt maken en dat je dus niet puur afhankelijk bent van één belastinginspecteur die er geen zin in heeft die dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in een jaar 4000 euro omzet, zal de belastingdienst je niet zien als ondernemer. Wel voor de btw, maar daarvoor kun je een verzoek indienen om dit 1x per jaar te doen..
Aangezien je resultaten overige werkzaamheden hebt ( ROW ) kun je dus vrij summier je inkomsten en uitgaven bijhouden...