contract met subsidie word niet verlengt, werkgever heeft gelogen toen ie t contract aanging, wat gebeurt er?

als een werkgever via subsidie met voorwaarde dat de werkgever, de met subsidie aan te nemen werknemer, voor minstens 2 keer een half jaar in dienst neemt, en dus subsidie krijgt voor die werknemer, en vervolgens na het eerste half jaar t contract al niet verlengt, zgn omdat er binnenkort een nieuwe eigenaar zou komen, maar wat niet de echte reden is, wat kan je dan doen? en als je je dan ziek meld vlak voor eind contract, moet de werkgever dan betalen of blijft de gemeente dan betalen via de subsidie?
(maw, de werkgever heeft nooit een cent hoeven betalen voor t half jaar dat hij/zij de persoon in dienst had.
Als die subsidie nu stopt, moet de werkgever t dan zelf gaan betalen, en is de werkgever dan schuldig aan fraude omdat hij/wist dat t slechts voor een half jaar was, terwijl de voorwaarden duidelijk twee maal een half jaar was, minstens?

wat een verhaal, hoop dat t leesbaar is..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

http://www.gemeente-oldambt.nl/document.php?m=38&fileid=26707&f=eaea09f77f231aac186e4d85eede99c2&attachment=0&c=19151

Hier is een site met de regelgeving omtrent re-integratie met subsidie. het is van een gemeente die waarschijnlijk niet de jouwe is, maar de regels zijn meestal overal wel hetzelfde. Hierin kan je lezen, waar de werkgever zich aan moet houden.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik had een baan met subsidie die na 13 jaar stopte ik ging ziek uit dienst en kreeg geld van het UWV
Mijn werkgever hoefde niet door te betalen