Waar kan ik het beste een lening afsluiten om naast mijn kleine eenmansbedrijf een ander klein bedrijf over te nemen?

Zelf heb ik al 3 jaar een goedlopend klein eenmans (eenvrouws:) bedrijf in de detailhandel. In het centrum van de stad. Nu kan ik een ander klein bedrijf overnemen met vergelijkbare handel. maar ik heb de financien niet. Waar kan ik beste naar toe voor een lening.
Onder de 50.000 zou genoeg zijn.
op internet is genoeg te vinden maar ervaring van anderen is altijd welkom.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Je eigen bank zou ik als eerste proberen. Zeker als je een goedlopend soortgelijk bedrijf hebt, kan dat al een vertrouwen scheppen bij je eigen bank. Die kunnen je wellicht ook adviseren hoe je de overname het best kunt aanpakken.

Het beste antwoord

Ga naar een echte bank, misschien iets duurder maar je krijgt wel een goed advies ookal is het soms niet wat je wil horen. De Rabobank en de ABN doen veel en weten soms meer dan je denkt. Trucje kijk of je erachter kan komen bij welke bank het bedrijf zit en ga bij die bank kijken of je een overname krediet kan krijgen en daarna naar je eigen bank. Soms heel mooi gratis advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op internet ja dat lijkt allemaal mooi maar je hebt het geld nog niet. Je hebt al een onderneming dus maak een businessplan en laat zien in een begroting over 5 jaar hoe jou en de nieuwe onderneming loopt. Neem vijf oude jaarrekeningen van je eigen bedrijf en van het over te nemen bedrijf en ga naar een bank.
ronron1212
12 jaar geleden
Ik zou in je (ondernemers)kenniskring kijken of er mogelijkheden zijn om een lening te krijgen.
Ook kan je kijken of er misschien iemand is die 50-50 (joint-venture) de aandelen wil kopen in deze zaak.

Houdt er wel rekening mee dat er bij een overname ook nog accountants- en notariskosten bijkomen, dit kan flink oplopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is de reden voor de overname. Kun je van je zaak niet leven of wil je gewoon expanderen? Ik zou zorgen dat ik een flink deel van het geld zelf beschikbaar had voor ik ging lenen. Straks draait het niet en heb je helemaal niks meer!