Trekken banken rente van het geld van de pintransacties?

Als mensen bij mij pinnen, staat het geld de volgende dag op mijn rekening of wanneer mensen op een vrijdag, zaterdag of zondag pinnen op maandags. In de dagen dat het geld nog niet op mijn rekening staat, maar wel direct van de klant word afgetrokken; trekken hier banken rente uit als een soort van "tijdelijke" lening?

Toegevoegd na 3 minuten:
En zo ja; hoeveel rente krijgen de banken hiervan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Banken maken hier absoluut winst op, maar geen rente!

Stel dat er op een dag voor 100 miljoen aan geld verschuift tussen banken. Doordat een dergelijke hoeveel geld elke dag verschuift heeft een bank op deze manier een behoorlijke hoeveelheid geld over om te investeren, en daar wordt weer geld mee verdiend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kort maar krachtig: ja