Hoe vraag ik een kvk nummer aan? En wat komt erbij kijken qua belastig?

Ik ben bezig om met mijn eigen illustraties iets op te gaan zetten... Kaartjes of kinderkleding of stickers behang beddengoed ed maar bovenal verkoop van mijn illustraties... Ik wil graag een portfolio maken waar mijn mogelijkheden liggen en deze dus verkopen... Hoe komt kvk en belasting hier bij kijken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou nog even wachten om een bedrijf (dus KvK) nummer erop aan te vragen; ga het gewoon eerst hobby-matig doen. Loopt het daarna als een trein, dan kun je alsnog de stap overwegen formeel je bedrijf te beginnen. Voor je een bedrijf start, is het namelijk wel handig na te denken HOE je dit wil doen en je ondernemingsplan te schrijven, zodat je jezelf ook dwingt te kijken naar alle belangrijke zaken. Maak dan ook eerst je portfolio aan en kijk hoe mensen erop reageren en niet alleen vrienden en familie; maar juist de mensen daarbuiten. Dat zijn namelijk je potentiële klanten en kun je gelijk een leuk marktonderzoekje van maken. Want hoe leuk je idee of je illustraties ook zijn; als er geen markt voor is, word het lastig om een winstgevend bedrijf eraan over te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De Meeste tips en trucs krijg je van de KvK zelf. Maak daar maar eens een afspraak en laat je voorlichten. Soms is het namelijk helemaal niet zo handig een kvk nummer te hebben ivm belastingdienst. Het wordt je allemaal uitgelegd, speciaal toegespitst op het soort bedrijf dat jij wilt beginnen. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Limburg bestaat het starterscentrum. Misschien bestaat dat in jouw provincie ook.
Dit is een samenwerkingsverband tussen provincie en KvK. Zij organiseren o.a. oriëntatiebijeenkomsten voor starters op de ondernemersmarkt.
Als er zoiets bij jullie niet is kun je het beste even contact opnemen met de regionale KvK in jouw provincie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt je gewoon melden bij de KvK. Aan de balie en dan helpen ze je verder. Kijk op de site van de KvK voor het dichtsbijzijnde adres.
ronron1212
12 jaar geleden
Ik zou eerst kijken op de uiterst heldere site van de belastingdienst waar de verplichtingen qua administratie, gevolgen qua inkomstenbelasting en BTW - BTW nummer aanvragen - helder uiteengezet zijn. Zie link.