Stel: Ik koop prullenbakken in in Taiwan. Ik verkoop ze door aan winkeliers. Een winkelier wil een container prullenbakken hebben. Lees verder....

Vervolg: ....Als ik die container rechtstreeks vanaf de Taiwanese fabriek naar die winkelier laat transporteren, bestaat er een grote kans dat die winkelier er achter komt waar ik mijn prullenbakken vandaan haal en voortaan zelf rechtstreeks bij die fabrikant inkoopt. Hoe voorkom ik dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat risico is maar beperkt. Het importeren van goederen is meestal niet waar winkeliers zich mee bezig willen houden. Als jij een goede prijs hebt, en er voor zorgt dat de spullen op tijd en zonder papieren rompslomp aankomen, komt hij gewoon bij jou bestellen.
Als je het echt wilt voorkomen, zal je tot bv rotterdam moeten laten leveren, en dan daarvandaan zelf transport organiseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan dat met de leverancier zelf regelen.
Ze zullen dan niet de factuur bij die levering zetten, zodat je winkelier de oorspronkelijke prijs niet weet.

Vaak is het ook zo dat alleen een inkoper tot goede prijzen beschikt, omdat deze er meer zal afnemen dan de winkelier dat zelf zou doen. Tenzij deze winkel een groothandel is, moet je dit gewoon even bespreken met je leverancier. Die hebben wel meer ervaring met dit soort situaties.