waar zit de grote winst van een cafe of restaurant in?

Toegevoegd na 10 minuten:
maar als je een cafe begin met 4 man personeel en een toko wat afbetaald moet worden, ga je hier veel winst mee maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

Drank is meest winstgevend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Reclame en voor zo min mogelijk inkopen en met zo veel mogelijk winst te verkopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed eten en drank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor allebei: de drank.

Een restaurant betaal je normale prijs voor het eten, maar de drank verdubbelt de prijs terwijl de kosten daarvoor veel lager zijn.

En een cafe heeft natuurlijk alleen maar drank (of af en toe een tosti of borrelgarnituurtje) af te rekenen met de klanten. En daar zit als het meezit wel wat winst in, de voorwaarde daarvoor is dat het druk is. En druk kan je het maken in een cafe als je iets organiseert, live muziek er bij of zo.
13 jaar geleden
In tevreden klanten!

Die komen namelijk terug en doen gratis mond op mond reclame.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het drinken.
Er is zelfs bewezen dat sommige cafés in plaats van Spa blauw in een
Glas doen doen ze er gewoon kraanwater in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Ze eten me arm, en ze drinken me rijk" Geen idee meer wie het zei, maar het was wel iemand uit de horeca.
Op drank wordt het meeste verdiend dus
13 jaar geleden
Met koffie en thee is de bruto winst, dus de marge het allergrootst.
Ook natuurlijk de premix, water uit de waterleiding met koolzuur en een smaakje zoals cola en "mineraalwater".