Zijn er banken die iemand een lening bieden van 25.000 tot 30.000 als deze persoon geen Eigen vermogen inbrengt maar wel een goed plan heeft

Het gaat om een plan voor een "sportclub" in een regio waar in de omtrek niets zit.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het zal niet alleen een idee zijn maar een compleet ondernemingsplan met gedegen onderzoek e.d.

Vooral het bedrag lijkt mij een schrijntje voor banken dus ben benieuwd of ze dan iets coulanter in lening uitgeven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je eerst even beter een praatje met de gemeente kunt maken .
Misschien kun je daar wel een subsidie lospeuteren .

Het beste antwoord

Nee de bank eist momenteel keiharde garantie voor haar uitgeleende geld, garantie op louter en alleen op een goed idee, dat zal anno 2011 niet meer gaan lukken. Je kan wel proberen de lokale overheid warm te krijgen zodat zij eventueel de bank kunnen overtuigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je een goed ondernemingsplan hebt en een bank ziet wat in je plan, zullen ze je waarschijnlijk die lening geven. Het is afhankelijk van het plan en het geld wat je daarwerkelijk nodig hebt en wanneer je dat denkt terug te verdienen etc. Ga niet naar de bank, zonder dat je een ondernemingsplan kan overleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat lijkt me vrij nutteloos zonder een gedegen plan er heen gaan.
Als er een onderpand is in de vorm van bijvoorbeeld onroerend goed, zal de bank sneller geneigd zijn om een lening te verstrekken. Eigen inbreng van geld is dan niet nodig.

Dat het bedrag voor een bank een schijntje zou zijn is een misverstand. Er kloppen dagelijks mensen aan met briljante ideeën die alleen een dergelijk 'schijntje' nodig hebben. Maar met een goed plan kom je een eind.

Een laatste gevaar zit in 'sportclub'. Die staan nou niet bepaald bekend als moneymakers. En dat er geen aanbod is kan komen omdat de vraag ontbreekt. Maar ik ken jouw situatie niet dus nogmaals, als je een fantastisch idee hebt en de bank vind dat ook, dan maak je een kans. Ook al heb je de huidige houding van banken als het gaat om leningen verstrekken nou niet bepaald mee.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil natuurlijk niet teveel prijs geven :) Maar als je bij mijn eerder gestelde vragen kijkt kun je het misschien wel herleiden.
paulus811
13 jaar geleden
Veel vragen over sport zie ik van jou niet staan, maar mijn indruk is dat je iets sportiefs in de buitenlucht van plan bent. Heb toevallig vorige week op onderstaande site gekeken om te beoordelen of me dat leuk lijkt. Vooral de 'dog bootcamp' vond ik briljant. Maar wellicht sla ik met mn veronderstelling de plank wel volledig mis. http://www.thebootcampclub.nl/rotterdam
Dat is mogelijk. Je kunt ook kijken naar een microkrediet. Die gaan tot 35.000 euro, dus heel micro is dat niet. Bijvoorbeeld bij Qredits.nl Die stellen eigen inbreng of onderpand niet verplicht.