Wat betekent gactiveerde productie

Voor de belasting moet ik in mijn winst-verliesrekening het bedrag opgeven van mijn geactiveerder produktie.
Ik ben in het buitenland en kan de belastingdienst niet bereiken.
ik heb het volgende op internet gevonden.

geactiveerde productie:is de productie van bedrijfsmiddelen in en voor het bedrijf.
informatie: belastingdienst.nl

geactiveerde productie:overkochte producten die wel in de opbrengsten worden opgenomen omdat ze een toegevoegde waarde hebben.

informatie:internet

Begrijp er niets is dit een positieve bedrag of negatief bedrag?

Als dit bedrag positief dan wordt mijn opbrengsten verhoogd,betekend dat ik dan meer belasting moet betalen?

Alvast bedankt voor de reacties

Nino van der Tas

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K

Antwoorden (1)

Je moet van de belastingdienst een geactiveerd bedrag in de v&w rekening opnemen? Dat maak ik uit je vraagstelling op. Dan moet je het als baten nemen, wordt je winst dus hoger en moet je meer belasting betalen.

Overigens de reden dat de belastingdienst dit van je verlangt wordt me niet duidelijk uit je vraag, verklaring zou kunnen liggen in dat je boekhouder in het verleden ten onrechte loonkosten oid geactiveerd heeft, ik noem maar een voorbeeld, en nu dan een correctie wil zien.