Is Ebay geschikt als marketingkanaal voor dienstverlenende bedrijven?

Mijn bedrijf verleent diensten aan particulieren en bedrijven. Nu wil ik graag een bepaalde dienst de komende tijd extra promoten en dacht hierbij om Ebay eveneens in te zetten om daarbij een cadeaubon te verkopen die de waarde vertegenwoordigd voor een dienst. Echter vraag ik me af of Ebay hier geschikt voor is. Wie heeft hier eventueel ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat Ebay hier zich niet echt voor leent.
Ebay heeft een behoorlijke terugloop.
Dit merk je door als je een zoek opdracht intoetst.
Meerendeels komt dan uit Duitsland of Engeland.
Ook is het plaatsen van advertenties niet gratis en zal je ook wat moeten betalen als je de waardebon verkocht hebt.
Als je (ik geloof meer dan 5 artikelen )wilt verkopen dan moet je eerst een brief opsturen naar ze met je gegevens ter verivercatie. Hierdoor zal jouw actie vertraging op kunnen lopen.

Ikzelf denk dat je meer kans maakt op marktplaats (of een van dit soort site zoals ; marktplaza, speurders, enz)
Deze hebben momenteel een hogere slagingskans.
Als je dan bij marktplaats bijv. een admark aanmaakt dan is er ook nog een link naar je site mogenlijk en betaal je alleen per click.
Ook kan je het proberen met google ads, in bijna elk tijdschrift zit wel een tegoed van 50 euro. Je kan dan een kleine advertentie aanmaken, die reageert op zoek woorden en zinnen in google. Om deze 50 euro te activeren moet je alleen wel eerst minimaal 10 euro storten, dit kan veilig en makkelijk d.m.v. ideal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor diensten is marktplaats sowieso geschikter. Nederlanders kijken ook eerder op marktplaats dan op eBay, en vertrouwen marktplaats ook sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er maar net aan welke doelgroep je wilt bereiken en wat je wilt promoten, op ebay komen over het algemeen hele andere bezoekers dan bijvoorbeeld op marktplaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ebay is nooit echt doorgebroken in Nederland. Kijk ook eens naar sites die actiecodes en aanbiedingen promoten.

Bijvoorbeeld www.actiekrant.nl of www.actiecodes.nl