Wanneer eigen personeel ipv zzper aannemen?

Wanneer wordt het verstandig om personeel in dienst te nemen ipv gebruik te maken van zzp-ers?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je denkt dat dat voordeliger voor je is en als je zeker weet dat je heel veel opdrachten blijft houden.
Maar voor je dat doet (en ik ken er een paar) bedenk wel dat je een risico aangaat.

Je krijgt er een salaris administratie bij.
Wat doe je bij langdurige ziekte, iemand anders inhuren?
Als hij/zij niet bevalt, een ontslag procedure.
Wat en hoe met vakantie dagen, enz.

Wij zijn zelf zzper en willen absoluut geen personeel, liever af en toe lange dagen maken.

Een goede vriend van ons is zelfs door alle ellende met personeel in een overspannen toestand terecht gekomen met als gevolg, bedrijf verkocht.

Een vriend van ons heeft een personeelslid helemaal geschoold en als dank is hij bij een concurrent gaan werken.

Dus bezint, eer ge begint!