Wat maakt iemand een succesvolle ondernemer ?

Waarom kan de een met 25 euro iets oprichten waaruit een miljoenenbedrijf ontstaat (in een branche dat geen zogenaamd 'gat in de markt is' maar waarvan al zovelen zijn) terwijl de anderen failliet gaan, hoe kan dat nou, is het een kunst, een vaardigheid of een talent ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Toen ik 2007 voor mezelf begon ben ik inderdaad met minimale aantallen gestart. Geloof nog geen 100 euro aan materiaal. Evengoed heb ik nog steeds geen miljoenen bedrijf. Maar wel een stabiel klantenbestand door mond-tot-mond-reclame. En dit groeit gestaag...

Nu heb ik het voordeel dat de vaardigheden van de branche mij met de paplepel zijn ingegoten. Dus wil dit dan geen talent noemen. Maar ondanks dat vind ik dat ik nu na 2 1/2 jaar succesvol ben als ondernemer...

Zeer zeker omdat ik al mijn hele leven te horen krijg: "Ja, maar dat kan je toch niet!"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet niet waar deze -1 vandaan komt, maar van mij krijg je een dikke +1!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zullen ongetwijfelt diezelfde GV'ers zijn die ook een -1 geven als het over spiritualiteit gaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk antwoord. De anderen zijn ook leuk maar hier spreekt iemand die geniet van zijn werk als zelfstandig ondernemer), ten minste zo komt het op mij over. Het nuttigst is het misschien niet maar wel een morele steun.

Andere antwoorden (6)

Je zult erg creatief moeten zijn.
Geld als middel gebruiken en niet als doel.

Groetjes Zeppuhh...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt creativieteit, doorzettingsvermogen en talent nodig. Daarbij is het in ieder geval erg belangrijk dat je jezelf bekend weet te maken aan de buitenwereld en dat je iets verkoopt dat uniek is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal vooral een stukje geluk zijn bij de meesten. En talent van een paar.

Geluk: je moet het juiste moment het juiste product hebben.

Talent: je hebt een doodeenvoudig product en je weet het zo in de markt te zetten dat het speciaal lijkt. Een voorbeeld: Een jaar of 10 geleden had de GAMMA strantentejs van 70cm hoog. Verkochten ze voor 30 euro oid. Die dingen vlogen met honderden per dag de deur uit. Daar is iemand rijk geworden met een simpel product dat niemand nodig had. Echter de zomer was winderig. En hij zette ze voor de juiste prijs in de markt als strandtent, in plaats van een persoons kampeer tent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bent succesvol als je je doelen behaalt (dat betekent succes hebben)

voor sommigen is dat rijk worden
voor anderen een gat in de markt vullen
een zinvol bedrijf hebben (zin bepaal je zelf)
goede kontakten met klanten hebben

het ligt dus aan je doelen versus je vermogens
zijn ze haalbaar voor jou en geven ze je de vreugde die je zoekt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een combinatie van een aantal factoren als vaardigheid, talent, doorzettingsvermogen, creativiteit, inzet, inzicht, onderscheiding, vakkundigheid, juiste reclamemiddelen, positieve mond op mond reclame... een stukje geluk helpt vast ook wel mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit maakt iemand tot een succesvolle ondernemer:

* Drang om lot in eigen handen te nemen
* Op zoek naar zelfstandigheid
* Prestatie-gericht
* Bereidheid om risico’s te nemen
* Afkomst uit een zelfstandig milieu
* Hogere opleiding
* Breed ervaringspatroon
* Opportunistisch
* Intuïtief goede beslissingnemer
* Team-spirit
* Kunnen delegeren
* Flexibiliteit
* Kunnen leven met onzekerheid
* Eerlijkheid
* Bereidheid tot aanpassing aan veranderende omstandigheden
* Strategisch inzicht
* Bereid om zware prestaties te leveren
* Contactvaardig
* Ruime beroepskennis
* Planmatig kunnen werken
* Eerste klantennetwerk is aanwezig
* Een ondersteunende omgeving hebben
* Een voldoende financiële basis hebben