Lease auto - barst in de voorruit. Moet ik mee betalen?

Ik heb een lease auto van de zaak en een barst in de voorruit. De verzekering betaald 75 euro, moet de werkgever de restsom betalen als het duurder is dan €75,-?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (4)

Dit ligt eraan wat de afspraken zijn. Deze kun je controleren in je leasecontract of je leaseregeling van je bedrijf. In ons geval staat deze op het intranet van de zaak.

Ik heb overigens nog nooit iets zelf hoeven te betalen, uitgezonderd een enkele bekeuring die ik ooit gehad heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De verzekering dekt alleen de ruit (zonder kosten of noclaim verlies) als er een ster in zit én je dit laat repareren met speciale hars bij o.a. autototaal of carglass.

Als er een barst in zit is dat een gewoon schadegeval en moet de eigenaar (lease bedrijf) voor de kosten opdraaien. Die zullen worden doorbelast aan de werkgever als contractnemer van het leasecontract.

Ook met de werknemer zelf kunnen afspraken gemaakt worden, wanneer de werknemer zelf ook kosten in mee moet betalen. Als ik vaker een paaltje ram (ondanks achteruitrijsensor) zal mijn werkgever de kosten aan mij kúnnen doorberekenen. Als ik met drank op een aanrijding veroorzaak heb ik nog veel meer problemen. Maar doorgaans zal glasschade meestal niet worden doorberekend omdat je er zelf weinig aan kan doen. Het is wel altijd goed je op de hoogte te stellen van de leasevoorwaarden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Vannelle;

Dat ligt eraan of er in je leasecontract een eigen bijdrage bij schades en reparaties is afgesproken. Als die er is, dan is deze volgens mij wel in mindering te brengen op je bijtelling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snap ik niet, waarom moet je iets betalen? Ik heb diverse ruiten kapot gehad en altijd gratis vervangen.