Hoe ziet de bedrijfstak Logistiek eruit?

Volgens het CBS valt dit volgens mij onder opslag, vervoer en communicatie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Het CBS zal ongetwijfeld gelijk hebben, maar communicatie vind ik wel wat algemeen. Iedere bedrijfstak is gebaat bij een goede communicatie.

Logistiek richt zich voornamelijk op efficiency. B.v. dat winkels of bedrijven niet dure ruimte huren om hun spullen op te slaan (ze hebben liever winkeloppervlakte) als dat ergens anders goedkoper kan. Dus voorraden op maat, zodat er geen nee verkocht hoeft te worden, maar ook dat niet de helft van je dure winkelruimte in beslag wordt genomen, door spullen die je pas 3 weken later verkoopt.

Verder wordt er o.a. zoveel als mogelijk voor gezorgd, dat vrachtwagens niet leeg of half-leeg rondrijken, en niet onnodig in de file staan. Een goede logistiek werkt dus kostenbesparend.