Een bedrijf promoten is op zich al een wetenschap. Marketing zoals het promoten van bedrijven wel wordt genoemd heeft erg veel verschillende kanten. Hieronder zijn product, plaats, prijs en promotie een onderdeel.
Laten we aannemen dat je weet welk product(en) of dienst(en) je wilt gaan verkopen. Waarschijnlijk heb je ook al een plaats vanwaaruit je gaat werken en je product gaat aanbieden.
Prijstelling is belangrijk. Wanneer je ervan overtuigd bent dat je een uniek product of dienst hebt kan je je prijs vrij bepalen. De meeste producten of diensten zijn niet zo uniek dus moet je kijken wat de prijzen zijn wat je concurrenten berekenen. Wanneer jouw product/of dienst een veel hogere kwaliteit heeft dan die van je concurrenten kan je je prijs iets hoger aanbieden.
Als laatste kan je de manier waarop je je bedrijf bekend maakt onderscheidt maken.

Nu verder op alleen het promoten.
Het is daarbij heel belangrijk wat voor product/dienst je aan biedt. Je zal begrijpen dat een product als kaviaar heel anders verkocht moet worden dan een pot pindakaas, een Ferrari heeft een andere promotie nodig dan een Kia. Het is zo dus niet te zeggen hoe jouw promotie er uit moet zien.

Wat me wel direct op valt is dat je spreekt over het promoten van jouw bedrijf. Daar heb ik wel een opmerking over. Ben je van plan je bedrijf te verkopen? Zo nee, waarom wil je dan je bedrijf promoten. Jouw bedrijf is eigenlijk helemaal niet belangrijk voor je toekomstige klanten. Het zal ze een zorg zijn wat je bedrijf is. Het gaat alleen om jouw producten of diensten. Die moet je bekend maken. Het zal je opgevallen zijn dat in de 4 P's jouw bedrijf er helemaal niet toe doet. De 4 P's zijn zoals ik eerder dus zei product, plaats, prijs en promotie.

Helaas ik heb jouw vraag niet kunnen beantwoorden maar ik hoop je wel aan het denken gezet te hebben.

Wanneer je dat wil mag je me wel per e-mail benaderen. Ik wil je wel op weg helpen. Mijn e-mailadres is info(ad)transmoto.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door reclame te maken!!!

Door een eigen website, weblogs etc.

Door visitekaartjes en flyers te maken en die overal achter te laten.

Door je producten te adverteren op alle mogelijke advertentiesites.

Door je spullen te laten zien om allerle rommelmarkten, snuffelmarkten etc.

Door mond op mond reclame.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verdorie nou doe ik het ook: Het is natuurlijk:
Mond-tot-mondreclame