Alsje incidenteel een freelance-klus doet, hoe zit het dan met BTW?

Ik doe incidenteel, zeg twee dagen per jaar, een freelance klusje. Ik moet daar een factuur met BTW voor schrijven. Kan ik het totale bedrag bij de belastingdienst opgeven als "inkomsten uit overige arbeid", of moet er met het BTW-gedeelte iets aparts gebeuren?

13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ik zou het ff navragen bij de belastingdienst.
Waarschijnlijk heb je vrijstelling van deze BTW omdat je onder een bepaald bedrag zit..
Maar zeker weet ik dit niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je bent een ZZP en dient dus ingeschreven te staan bij de kvk en moet dus btw rekenen.
ronron1212
13 jaar geleden
volgens mij mag je geen btw berekenen als je geen btw nummer van de belasting hebt gekregen. Daarbij komt als je freelance minder dan een bepaald uren zelfstandig werkt je helemaal geen btw hoeft te berekenen. Ik zou eens informatie bij de belasting opvragen. afd zakelijk