Een VOF betaald loon belasting over de prive opname en winst. Maar is dit maandelijks of pas op het eind van het jaar? (als ze weten wat hun winst is)

Ik vraag me af of een vof per maand loonbelasting moet afdragen aan de belasting of pas achteraf nadat winst bekend is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Ondernemers die samen dezelfde onderneming drijven, ontvangen hun inkomsten niet als loon uit diensbetrekking maar als winst uit onderneming. Daar is geen loonbelasting over verschuldigd maar uiteraard wel inkomstenbelasting. Soms moet die inkomstenbelasting al direct ineens aan het begin van het jaar worden voldaan door een voorlopige aanslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je betaalt per maand de belasting. Dit is een voorlopige heffing.

Aan het eind van het jaar, doe je net als iedereen je aangifte inkomstenbelasting.

Je moet opgeven hoeveel je denkt te gaan verdienen en aan de hand van die gegevens wordt de maandelijkse voorlopige heffing berekend.