Krijgen de Duitsers een lesje in bescheidenheid?

Bei uns ist alles besser, dat is een beetje op losse schroeven komen te staan. Dus kan dit betekenen dat we makkelijker met Duitsers samen kunnen werken omdat ze wat bescheidener zijn geworden en hun hoflichkeit een beetje laten varen. Of blijft het de efficiente machine zoals we die al kenden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Waarom is dat op losse schroeven komen te staan? En waarom hebben ze de hoflichkeit laten varen? M.i. is dit uit de lucht gegrepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag me iets af. Om mijn gedachte duidelijk te maken, dik ik het aan, het spijt me dat het je stoort maar het is totaal niet beledigend bedoelt.
paulus811
14 jaar geleden
Het stoort me niet, maar als ik een dergelijke stelling lees vraag ik me af of het werkelijk zo is of slechts in het hoofd van de vragensteller bestaat. Ik ben dus benieuwd naar wat de basis van de stelling is.

Het beste antwoord

Ik denk dat wij een lesje bescheidenheid kunnen krijgen van de Duitsers. Wij weten het altijd zo goed. En wij nemen altijd voorrang in het verkeer, laten nooit eens een ander voor, ook al heeft die ander voorrang.

Dan de Duitsers. Beleefd, bescheiden. En dan schrijf jij dat ze hun Höflichkeit moeten laten varen - dat ze dus *minder* beleefd moeten worden?

Dus je vindt dat de bescheiden Duitsers een lesje in bescheidenheid moeten krijgen, EN je vindt dat ze wat minder beleefd moeten zijn - huh?

Nogmaals, het zijn de Nederlanders die een lesje bescheidenheid nodig hebben, niet de Duitsers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (2)

Tja...

Denk eens aan de eerste zin uit hun volkslied...

Maar ik moet toegeven dat ze verdomd goede en mooie auto's maken. En verder hebben ze een aantal gerenomeerde merken die vrijwel iedereen dagelijks gebruikt...

Ik denk alleen dat de generatie die nu 25+ is een stuk relexter is dan de generaties daarvoor. Maar dat beeld heb ik van meer landen. Niet alleen van Duitsland...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke eerste zin? De eerste zin is "Einigkeit und Recht und Freiheit - für das Deutsche Vaterland". Wat is daar mis mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds wanneer is dat veranderd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds lang voordat jij werd geboren (vermoed ik zo). Jij bedoelt de vorige versie, die na de Tweede Wereldoorlog is afgeschaft. Die oude versie, met onder andere de strofe "Deutschland, Deutschland über alles" erin, is uit 1841. Heeft dus niets met Nazi-Duitsland te maken, hoewel velen dat denken. Die vorige versie is in een heel andere tijd geschreven. Toen was Duitsland nog heel groot - die vorige versie heeft het dan ook over een Duitsland "Von der Maas bis an die Memel" en "von der Etsch bis an den Belt" - de grenzen van die tijd - ik laat het aan jou over om uit te zoeken hoe groot Duitsland toen was. In die tijd was het ook normaal om "Deutschland über Alles" te zingen. Nu niet meer. En al helemaal niet sinds de Tweede Wereldoorlog. De Duitsers hebben hun volkslied dan ook aangepast. Als dat geen bescheidenheid is.
Waarom zouden ze ? Het is nu éénmaal werkelijkheid :mercedes-benz, volkswagen, audi, bmw, siemens en zovele andere bedrijven maken nu éénmaal kwalitatieve hoogstaande produkten , of je dat nu leuk vind of niet. Zij doen het.