Is het beter om één gezicht voor een reclames te gebruiken of meerdere?

Voor de reclames van ah bijvoorbeeld gebruiken ze telkens dezelfde persoon. Is dit goed of wordt dit misschien vervelend en kunnen ze beter meerdere gezichten gebruiken?

Toegevoegd na 49 seconden:
Correctie: Is het beter om één gezicht voor reclames te gebruiken of meerdere?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (7)

in de AH reclames word er een soort toneel stukje gespeeld.
je hebt een hoofdrol,
in dit geval is 1 iemand beter.
maar het had ook een leuk duo kunnen zijn.
het maakt eigenlijk niet veel uit.
zolang de reclame maar opvalt.

Toegevoegd na 4 minuten:
maar ik vind nu wel dat het een beetje eentonig word.

en c1000 moet gewoon ophouden met die reclames
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de reclame goed gevonden wordt {denk aan die van goeiemoggel} dan is het goed dezelfde persoon te gebruiken.
Als een reclame saai wordt gevonden dan is het verstandig een keer te switchen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gezicht geeft herkenbaarheid, en dat wil de adverteerder:
En of er dan gedacht wordt: O dat is die leuke van X of , o dat is dat vreselijke figuur van X, maakt niet zo uit. Als X maar genoemd wordt
13 jaar geleden
Aan de ene kant is consistentie goed voor de merkidentiteit, aan de andere kant heb je wel een probleem als jouw Cora ermee ophoudt.
Zelf heb kan ik een oplossing van Telecom Italia Mobile wel waarderen. Zij gebruiken meerdere gezichten, waarvan je in de volgende reclame een aantal terugziet samen met nieuwe mensen. Op deze manier kunnen ze het vervolgverhaal oneindig lang rekken, zonder daarbij te zijn overgeleverd aan de grillen van een acteur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het risco van een gezicht aan een merk verbinden via een reclame boodschap is dat als dat als deze persoon in opspraak zou komen de reclame campage een stuk minder doeltreffend is.dit is in het verleden met een aantal bekende gezichten die aan reclames verbonden waren gebeurd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het geval van AH kan ik het nog wel waarderen. In het kader van Tineke Schouten denk ik: EXIT. Dat vind ik zo'n vervelend mens en dan zie je haar ook nog in die reclame. Die vorige (voor mij onbekende) vrouw vond ik dan weer 'leuker' voor zover we het over leuk kunnen hebben.
Maar goed, dat is mijn mening natuurlijk. Gelukkig denkt niet iedereen hetzelfde en zullen mensen Schouten ook leuk vinden. Conclusie: als het aanslaat is één gezicht handig, gaan mensen zich ergeren dan zijn wisselingen van personen wel op zijn plaats. De vraag is dan: hoe meet je wat 'heel' Nederland vindt??
13 jaar geleden
Voor de herkenbaarheid van het merk is het beter om één persoon te hebben. Niet te hopen dat die persoon door zijn gedrag in diskrediet komt.
Voor de persoon is het wel een risico. Het is lucratief, maar die persoon zal altijd het gezicht van... blijven. Dat kan schadelijk zijn voor een verdere carrière.

Lachen..ondanks las ik dat een paar mensen op zoek waren gegaan naar het filiaal waar deze leuke filaalhouder werkt...hoe echt kan het lijken....