Heeft het merk Dell het van del(slet) gewonnen?

Kan toch niet anders dat de associatie er was en heeft het hen geholpen of heeft het problemen opgeleverd. Iemand enig idee met verstand van merkbeleving, dus iedereen?

Er bestaat zoiets als de battle for the mind als het om merken gaat. Het is gebleken dat degene die binnen een bepaalde branche op de eerste plaats staat ook daadwerkelijk meer omzet.
voorbeeld:
1. Shell
2. BP
3. Esso

De meeste mensen hebben in hun hoofd dit rijtje voor benzine.

Nu verschuift bij de komst van Dell de woordassociatie met del, denk ik.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo kan je de zin: Ik ga op mijn dell internetten, weer een leuke betekenis geven.

Het beste antwoord

Ik weet niet in hoeverre het invloed heeft gehad. Maar zulke associaties kunnen zelf succesvol zijn voor een bedrijf. Zo had het merk Electrolux in de jaren 60 een campagne voor stofzuigers opgestart. Met als slogan: Nothing sucks like an electrolux. Alhoewel de slogan werd gezien als blunder was het best succesvol en is het merk electrolux een bekend merk geworden. Wellicht heeft dell hetzelfde effect gehad op haar consumenten. Waarschijnlijk met hetzelfde verhaal in het achterhoofd in in ieder geval niet negatieve effecten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik moest je vraag drie maal lezen, voordat je bedoeling tot me doordrong.
Ik denk dat deze associatie van geen enkel belang is geweest voor het succes van dit merk in het Nederlandse taalgebied. Er zijn genoeg negatieve zaken over Dell te zeggen zonder dit woordspelletje.
Enneh.... a dirty mind is a joy forever....
14 jaar geleden
Achternaam van de oprichter dus die heeft er nooit aangedacht en er is niet alleen succes in Nederlands talige landen. Het heeft mijns inziens niet bijgedragen aan een positief of negatief beeld