Wat kun je tegen smaad doen in een negatieve beoordeling op Marktplaats?

De situatie: Ik heb een advertentie lopen op marktplaats. Een collega ondernemer / masseur heeft een negatieve beoordeling geplaatst met hierin niet juist genoemde feiten en sluit af met het feit dat ik zou oplichten. Als je de advertentie goed leest en mijn website die aan de advertentie gekoppeld is, zie je duidelijk dat ik geen valse verwachtingen wek en heel duidelijk ben in mijn voorlichting. Ik weet in zoverre dat dit valt onder de categorie "smaad". De relatie tot de collega masseur is als volgt; ik ben 2 maal bij hem geweest voor een massage (en normaal betaald etc.), hij niet bij mij en kent de werkwijze dan ook niet van deze massage waar ik voor geadverteerd heb. Daarnaast is het dus zo dat zijn reactie geheel onterecht is.

Wat kan ik nog doen aan deze situatie. Ik heb in ieder geval gereageerd op een professionele manier op de beoordeling. Maar het liefst laat ik het natuurlijk verwijderen omdat het schade kan toebrengen naar mijn goede naam als masseur.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ik weet niet of Marktplaats de negatieve recensie wil of kan verwijderen. Wat je ter compensatie zou kunnen doen, is een paar vrienden of familie positieve recensies laten plaatsen. Dat gebeurt volgens mij ook vaak bij restaurants-sites. Persoonlijk trek ik me nooit veel aan van hele negatieve of positieve recensies. Die komen van van vrienden of vijanden.