Kun je als eenmanszaak op één of andere manier de controle over je bedrijf verliezen? Dat je uitgekocht wordt op een manier

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In theorie houd je altijd de controle over je eigen bedrijf.
Het is gewoon je bezit, en daar kan niemand aankomen.
Zolang je bedrijf goed draait, heb je zelf 100% controle over je bedrijf.

Het wordt anders als je bedrijf in de problemen komt. Ook dan blijf je eigenaar, en houd je de controle. Maar een andere partij kan dan toch de baas gaan spelen, als je b.v. door die problemen torenhoge schulden hebt. Hoewel je de controle altijd nog hebt, zal dat in de praktijk betekenen dat je die controle uit handen geeft, om van de schulden af te komen. In dat geval word je min of meer gedwongen, en zul je er zelf uiteindelijk ook voor kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee. Daarvoor zal je toch zelf je handtekening moeten zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een eenmanszaak is de eigendom van de eigenaar dus uitgekocht worden of zo kan alleen met zijn toestemming.
ronron1212
13 jaar geleden
Bij foute handel die chantabel is misschien wel maar bij een normale éénmanszaak ben jij eigenaar en beslist alleen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezelf uitlaten kopen kan alleen als je dat zelf toestaat.
Echter als de schuldenlast te hoog wordt en faillisement dreigt kun je door omstandigheden gedwongen worden om je zaak te verkopen.
Maar dan is het een kwestie van kiezen; of failliet (wat niet echt prettig is als eenmanszaak); of verkopen.
Vaak houd je er ook niet of weinig aan over maar ben je (deels)van je schulden af.