Kun je als bedrijf alle taken / activiteiten uitbesteden en jezelf dan alsnog een bedrijf noemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je zult altijd moeten blijven controleren of jouw onderaannemers de kwaliteit leveren die jij je klanten aan wil bieden, want jij bent eindverantwoordelijk voor het geleverde product of de geleverde dienst.

Hiervoor heb je een bepaald minimum-niveau aan kennis en tijd nodig die je daar in kunt steken. Als je dat goed uit weet te mikken, heb je toch nog een meerwaarde voor je klanten en ben je dus goed bezig. En natuurlijk heb je dan een bedrijf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja dan ben je een eenmanszaak manager
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dan ben je slim bezig.

Als je tenminste de goede mensen aan het werk hebt gezet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je instaat bent om hieraan geld over te houden en je lasten te betalen incl de btw dan doe je het goed
ronron1212
13 jaar geleden
Zeker.. Maar ook al doe je niets en beschik je over een KvK-nummer, dan mag je jezelf al een bedrijf noemen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doet een aannemer toch ook? Werk aannemen, vervolgens de bijpassende bedrijven inhuren en toezicht houden op het geheel. Helemaal niet zo gek.

Er zijn genoeg bedrijven, die gedeeltelijk werk doorschuiven tegen betaling en er zelf ook nog iets aan overhouden. In drukke tijden doen veel zaken dat.

Deel je al het werk uit, dan blijft er toch altijd nog de verantwoordelijkheid voor het totaal en het uiteindelijk resultaat. Dan ben je wel degelijk een bedrijf (met KVK-nummer natuurlijk).
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan houdt die aannemer als nog zelf toezicht, dus doet zij zelf iets.
Ivana
13 jaar geleden
Ja natuurlijk. Je kan niet werk lopen uitdelen en zelf geen toezicht houden. Dat ben je aan je klant verplicht. Anders kan die klant net zo goed meteen naar een ander gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat is dus de vraag.
Ivana
13 jaar geleden
Als je zelf niets toevoegt, ben je misschien in wettelijke zin een bedrijf, maar gedoemd te mislukken. Daar prikt iedere klant na enige keren doorheen en laat je vallen. (Een bedrijf runnen is werken of in ieder geval managen. Ervaring!!!!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies. Je blijft verantwoordelijk voor het eindproduct en als dat niet deugt krijg je alsnog een schop onder je hol van je klanten.