Waarom ''pronken'' sommige bedrijven met het feit ze een bv zijn?

jullie kennen het wel..
Hutsefluts.BV of Blablabla.BV
maar waar word deze code zo vaak achter de bedrijfsnaam geplaatst?

Toegevoegd na 2 minuten:
waar=waarom ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik denk dat de door jou genoemde rechtsvorm onderdeel is van de geregistreerde bedrijfsnaam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is meestal "Achternaam BV", met de naam van de directeur die het als eenmansbedrijfje begon.

In die beginperiode is zijn achternaam in gebruik geraakt bij zijn klanten. Later werd het bedrijfje groter en moest veranderen in een BV. Op zo'n moment wordt het belangrijk onderscheid te hebben tussen de directeur en het bedrijf, alleen al voor de belastingen. Aangezien al de klanten de naam al kennen is het erg onhandig die compleet te veranderen. De afkorting BV erachter is de praktische oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van groot belang om te weten, omdat je dan weet, dat als je krediet geeft, terwijl de eigenaar welvarend is, dat je in geval van een faillissement geen cent daarvan als dekking hebt. Je kunt meestal naar je centen fluiten. Dat is eigenlijk ook een van de redenen, waarom een bedrijf een bv wil zijn. Het zet het vermogen van de eigenaren veilig buiten schot. Tenzij er sprake is van schuld, list en bedrog. De bankbazen konden met hun miljarden wegkomen terwijl hun bedrijf op de fles ging.

Toegevoegd na 2 minuten:
M.a.w. het is van belang om te weten wat de rechtsvorm is van een potentiële crediteur, anders lever je niet op krediet Bij een BV kun je kijken bij de KvK wat de financiële situatie van het bedrijf is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wettelijk verplicht om aan te geven wanneer je een BV of NV als bedrijfvorm hebt.