Is mijn school verplicht om de verblijfskosten te vergoeden voor een verplichte meerdaagse cursus?

Ik moet dus voor mijn opleiding een verplichte meerdaagse cursus volgen maar mijn school betaald geen verblijf. Nu is mijn vraag: Is school niet verplicht om ons verblijf te betalen want veel van mijn klasgenoten zullen dan 6 uur per dag met het ov moeten en ikzelf zal 3 uur reistijd per dag hebben. We hebben gekeken naar hotels en dat is dan al gauw 250 euro per persoon en dan heb je nog geen lunch en diner.

een maand geleden
in: Cursussen
Antoni
een maand geleden
@Amapriem1, er zijn ook goedkope hostels en jeugdherbergen.
Antoni
een maand geleden
Of zoek een alternatief: een paar dagen logeren bij een familielid of kennis!
Amapriem1
een maand geleden
Daar hebben we dus ook opgezocht, maar het probleem is dus dat het een week voor de meivakantie is dus daardoor liggen de prijzen een stukhoger. Ik hebook geen kennissen in die omgeving
Antoni
een maand geleden
Misschien kan je overnachten op een camping? Of kan je iets regelen met een vereniging, bijvoorbeeld een scoutinggroep waarvan je het verenigingsgebouw kan gebruiken om te slapen? Denk zo creatief mogelijk!
Antoni
een maand geleden
Of vraag de organisatoren van de cursus of zij een goedkope overnachtingsmogelijkheid kennen. Zij hebben deze vraag misschien vaker gehad van cursisten!!
tinus1969
een maand geleden
Eens met de laatste vraag van @Antoni, vraag aannde school hoe dit vorige jaren ging.
En mag ik vragen wat voor school/opleiding dit is? Dat je met zn allen zo ver weg moet?
Inekez1
een maand geleden
Wat voor opleiding doe je? En wat is er door de opleiding vooraf gecommuniceerd over verplichte lessen op een externe locatie? Stel dat die lesdagen niet aaneengesloten waren, maar verspreid over het jaar. Was je vraag dan anders geweest? Als het vanuit de school normaal is dat er bijvoorbeeld 5 dagen per jaar een verplichte lesdag is op een externe locatie, dan is in principe de reistijd en reiskosten naar die locatie voor de student. Als de school die 5 dagen achter elkaar plant, dan heb je als student het voordeel dat je kunt kiezen om ter plaatse te overnachten in plaats van op en neer te reizen. Dat is dan wel eigen keuze en dus eigen kosten.

Geef als eerste antwoord