Per wanneer wordt het stap-budget afgeschaft?

Op de website van de rijksoverheid lees ik dat het aanvraagtijdvak van 1 mei doorgaat. Maar hoe zit het met de overige tijdvakken voor 2023?

https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-sociale-zaken-en-werkgelegenheid/nieuws/2023/04/28/aanvraagtijdvak-stap-budget-gaat-op-1-mei-door-zoals-gepland

een jaar geleden
in: Cursussen

Antwoorden (1)

Vanuit de onderhandelingen rond de voorjaarsbesluitvorming heeft het kabinet besloten om het STAP-budget te beëindigen. Het Rijk maakt hier vanaf 1 januari 2024 geen middelen meer voor vrij. Dit moet vanaf 2024 330 miljoen euro per jaar besparen.

STAP-budget is een subsidie voor het volgen van een scholing. Het is een geldbedrag van maximaal €1.000 dat je 1 keer per kalenderjaar kunt gebruiken.

Ondanks de beëindiging van het STAP-budget, blijft de noodzaak voor een leven lang ontwikkelen bestaan. Zeker binnen de huidige situatie op de arbeidsmarkt. Daarom bekijkt minister Van Gennip van SZW de komende periode op welke manier zij dit kan blijven stimuleren.

Per 1 mei STAP-budget aanvragen
Het aanvraagtijdvak van maandag 1 mei 2023 gaat door zoals gepland. Voor dit tijdvak is 32 miljoen euro beschikbaar. Geïnteresseerden kunnen zich via het STAP-portaal van UWV aanmelden voor STAP-budget. De aanvraagperiode start op 1 mei om 10.00 uur.

De overige aanvraagperiodes in 2023 staan gepland op: 3 juli 2023, 4 september 2023 en 1 november 2023.
11 maanden geleden