Een aantal dingen die je in je hoofd moet houden.
Voorheen was het de verplichting om zowel natuurkunde en wiskunde te hebben (er mochten maar 2 vakken verplicht gesteld worden). De studie scheikunde is heel fysisch aangelegd. Daarbij is een behoorlijke kennis van wiskunde echt nodig. Het nodige wordt uiteraard ook uitgeled, maar wel in een zeer hoog tempo.

Dat gezegd hebbende, als je interesse er voor hebt, moet je het zeker doen. Hou er rekening mee dat een studie veel tijd en inzet kost. Maar als je dat hebt, en kan opbrengen, zie ik geen reden waarom je er niet mee zou moeten beginnen.

Organische chemie is een leuk vak / onderdeel van de scheikunde. Ook hier is natuurkunde belangrijk om te snappen hoe de reactiemechanismen werken. Maar het is een van de weinige beta vakken waarbij je daadwerkelijk nieuwe dingen kan creëren (beta vakken beschrijven meestal alleen maar).

Kortom, heb je de tijd en wil je het doen, zou ik het zeker doen. 34 jaar daarvoor is niet te oud.
een jaar geleden
Travis
een jaar geleden
Als eerst.... Many, many thanks. ^^
Dit geeft me al zeker meer moed en vastberadenheid, was al aan het werk als technisch - ingenieur voor de laatste 5 jaar.
Maar vind mezelf toch een beetje vast gelopen, en sinds ik mezelf graag Wil her-ondekken (en ook steeds meer intresse toon voor de analytise kant van deze tak Der wetenschap) zie ik de uitdaging mooi zitten. Ik begin dit academisch jaar in Oktober en hoop hiermee mezelf nog verder te mogen ontwikkelen. Je zou mss denken voor het financiele, maar neen, dat niet.
Eerder het morele. In alle eerlijkheid : intresse steek je toch zomaar niet onder stoelen of banken, niet waar? ..Maar mag ik je alvast hartelijk bedanken voor een klare (in)kijk in deze toch wel zeer facinerende sector. Ben jij ook actief in deze niche of eerder geintreseerdt in bijna/zowat alles betreffende deze materie? Ps:ik keek al wat rond en zag je al eerder antwoorden op deze site, en Imo hebt je tch echt wel meerwaarde hoor ( ^^)/". M. zeer veel groeten T
Thecis
een jaar geleden
Hartelijk dank.
Ik ben werkzaam in deze hoek (en heb ook een studie gedaan in deze richting). En daarbij ook erg geïnteresseerd in andere wetenschappelijke zaken. De combinatie zorgt er voor dat ik (zeker in de beta vakken) redelijk goed onderlegd ben.