Waar gaat de selectie toets van ACTA over?

Ik wil later graag naar ACTA in Amsterdam, een universiteit. Maar om toegelaten te worden moet je een selectie toets doen. Mijn vraag is dus: waar gaat die toets over?

2 jaar geleden
in: Cursussen
3.8K
Antoni
2 jaar geleden
Om precies te zijn: het ACTA (het Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam) is zelf geen universiteit, maar is het samenwerkingsverband van de Faculteiten der Tandheelkunde van de Universiteit van Amsterdam en de Vrije Universiteit Amsterdam. De opleidingen ervan zijn natuurlijk wel op universitair niveau.

Antwoorden (1)

ACTA is het Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam.

Hier https://acta.nl/nl/onderwijs/meer-over/toetsdag vind je:

'Er zal uitsluitend een Biomedische toets worden afgenomen op de toetsdag.

Met deze Biomedische toets worden kandidaten getoetst op: toepassing van vwo-basiskennis op natuurwetenschappelijke principes en kennis uit studiemateriaal in een medisch-biologische context, relevant voor de tandheelkunde. De biomedische toets wordt in de Nederlandse taal afgenomen.'

De toetsdag voor de selectieprocedure 2022-2023 was volgens die website overigens op zaterdag 19 februari 2022, dus ik ga ervan uit dat je er in 2023-2024 of later wil gaan studeren. Tegen die tijd kan de informatie overigens weer zijn gewijzigd.
2 jaar geleden
tinus1969
2 jaar geleden
Volgens deze (oudere !) informatie wordt er meer gevraagd: https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1950192
Antoni
2 jaar geleden
@tinus1969, ja, het programma van 2022 van de toetsdag lijkt beperkt(er), mogelijk vanwege de corona-omstandigheden.