Kan ik met de verpleegkundige opleiding de dokters opleiding nemen zonder natuurkunde?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Cursussen
1.7K
ronron1212
2 jaar geleden
Kan je even verder toelichten waar je het n precies over hebt. Dokter word je via een universteit.

Antwoorden (1)

Nee. Alleen als jij HBO-verpleegkunde hebt afgerond met goed gevolg maak je kans om te worden ingeloot voor een universitaire opleiding tot arts. Heb je wel VWO als vooropleding, dan dienen zowel natuur- als scheikunde in jouw vakkenpakket te hebben gezeten.
2 jaar geleden
tinus1969
2 jaar geleden
Loting is inmiddels afgeschaft. Elke universiteit heeft zijn eigen selectieprocedure met eigen eisen. Het maken van een toegangstoets is bijna overal verplicht.
Amadea
2 jaar geleden
Geneeskunde is een opleiding met een numerus fixus, wat betekent dat niet iedereen die dit wil studeren kan worden toegelaten. Als jij niet voldoet aan de toelatingseisen kun je dit wel vergeten.