Ik wil een Engelse opleiding doen en wil hiervoor een cursus doen, wat is een goede cursus?

Ik ben 16 jaar en zit in mijn examen jaar Havo. Ik heb een achterstand met Engels, het lijkt me wel heel gaaf om international business te gaan studeren. Hiervoor wil ik dus een cursus doen. Ik ben niet goed in het lezen en vooral luisteren in de Engelse taal. Ik kan mezelf wel redden maar lessen volgen in het Engels ben ik nog erg bang voor. Wat is een goede cursus zodat ik goed voorbereid ben om die studie te gaan volgen en goed Engels kan praten? (Een lange periode in Nederland oefenen is denk ik jet beste. Alleen lijkt mij zo’n cursus in Engeland ook erg gaaf, ik weet dan alleen niet of ik het in die tijd goed kan spreken.)

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Cursussen
2.7K
dudemeister
4 jaar geleden
google eens op Cambridge engels
Deze cursus doe je naast je gewone school ed, zijn wel kosten aan verbonden. Je kunt ook een vervolg opleiding doen.
Daarnaast is op tv de BBC First zender kijken ook goed. Probeer eerst een serie/film te verstaan en dan evt lde ondertitles lezen. Engles pockets lezen, loop eens bij een kringloop binnen, staan er genoeg.

Antwoorden (1)

Jouw Engelse vaardigheden moeten bijgespijkerd worden.
Indien je international business gaat studeren, moeten deze goed zijn: spreken, luisteren, schrijven en praten.
De selectie-eisen zijn ook behoorlijk hoog op dat gebied.

Prima dat je er nu al iets aan wilt doen. Heel veel scholen voor voortgezet onderwijs bieden tegenwoordig versterkt Engels en/of TTO aan. TTO is tweetalig onderwijs waarin tijdens de lessen de docenten en leerlingen Engels spreken, de schoolboeken in het Engels zijn en alle schriftelijke toetsen in het Engels worden afgenomen.
De scholen die dit aanbieden doen dit met Cambridge Engels.
Maar je kunt dit ook thuis doen, bijvoorbeeld bij de LOI, maar ook in een aantal weken in het buitenland.
Het fijne van Cambridge is dat:
het wereldwijd erkend wordt, je startniveau getest wordt, je het in steeds hogere niveau's kunt volgen, je een officieel erkend diploma ontvangt. Nu weet ik niet hoe makkelijk je leert, maar je krijgt er wel een taak bij om thuis te doen.
Stel je gaat het volgen in het buitenland, hoe kun je al die weken hiervoor vrijmaken?
Je zou het meteen na je examens kunnen doen. Dan heb je tijd genoeg en het is een pro bij je aanmelding. Stel dat je na je eindexamen Cambridge gaat volgen in het buitenland, dan kun je nu ook al aan de slag.

Kinderen van 12 jaar die starten met een TTO (meestal vwo) opleidig, doen dit als volgt:
In de lessen wordt alleen maar Engels gepraat, ook meteen de eerste schooldag.
Natuurlijk krijgen de leerlingen er heel weinig van mee, ofwel verstaan ze nog heel weinig.
Maar omdat je 'gedwongen' wordt, zul je wel moeten.
Het grootste deel doen deze leerlingen thuis. De stof die in het Engels besproken is tijdens de les, gaan ze thuis leren. Een voorbeeld: twee pagina's geschiedenis over de steentijd in het Engels moeten ze lezen en de opdrachten maken.
Eerst lezen ze de bladzijde. Vervolgens moeten ze elk woord dat ze niet begrijpen, opschrijven in het Engels (schrift, onder elkaar), daarna vertalen ze elk woord naar het Nederlands en schrijven de vertaling achter het Engelse woord, vervolgens lezen ze de bladzijde opnieuw.
Dit is arbeidsintensief, maar deze kinderen moeten dat voor elk vak doen.
Tip voor jou: Neem een leesboek en doe dit ook: bladzijde lezen, woorden noteren, vertalen, bladzijde opnieuw lezen.
Zo gaat jouw Engels enorm vooruit.
https://www.nti.nl/talen/engels/engels-a1-a2-b1/?gclid=EAIaIQobChMIzM-s_d6y5AIVR-h3Ch38iA6OEAAYAyAAEgI2yvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Toegevoegd op 02 september 2019 18:14: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoi, ik zit aan mijn maximale woorden.
Daardoor kan ik niks meer toevoegen.
Cambridge cursussen worden dus ook in het buitenland gegeven en ook hier in Nederland in allerlei vormen. Even op Google zoeken wat het beste bij je past. Succes!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ voor je antwoord met tips @Simonsdochter.. N.B. Je kunt hier in de reacties altijd nog een toevoeging plaatsen. Wel onderaan je hierboven geplaatste antwoord daarnaar verwijzen, bv *vervolg zie reacties*.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor de tip Jodokus.
Is idd slimmer ;-)