Kan je zakken op parkeren, fileparkeren en keren?

Kan je zakken op de bijzondere verrichtingen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Cursussen
11.3K
TurfGraver
5 jaar geleden
Ja. Is gewoon onderdeel van examen.
Of al behaald met ttt.
https://autorijschoolruesink.nl/het-examen/bijzondere-verrichtingen/
Reddie
5 jaar geleden
Vraag dat aan je rij instructeur.
Computoon
5 jaar geleden
Ja, zijn ook onderdeel van het examen dus je kunt erop zakken. Bijvoorbeeld als je vergeet ander verkeer voor te laten gaan.

Antwoorden (1)

Ja, als je ze niet veilig uitvoert, door ander verkeer te hinderen.

Of zodanig uitvoert dat blijkt dat je het voertuig niet beheerst. (Bijv. twee parkeervakken in beslag nemen bij parkeren. Of het trottoir op rijden) De eerste, niet goed uitgevoerde bijzondere verrichting mag je aansluitend opnieuw doen. In ieder examen zitten er twee of drie, tenzij je (eenmalig) vrijstelling had omdat je voor de tussentijdse toets geslaagd bent.
..
Een rijschool gaf op zijn site de volgende

"Tips

een perfecte oefening is niet vereist, wel een veilige.
als je niet helemaal goed uitkomt is dat geen ramp, pas als je de beheersing echt kwijt bent over je auto wordt het ernstig.
het kijken is veruit het belangrijkste, doe dat dus veelvuldig en pas je snelheid hier op aan.
corrigeren mag, dus als je ziet dat je niet goed uitkomt, dan mag je het proberen zelf op te lossen om toch uit te komen waar je wilde."
Toegevoegd op 18 juni 2018 13:55: tekst