Starten met een nieuwe baan - do's en don'ts

Binnenkort ga ik aan een nieuwe baan beginnen. Ik heb bij mijn huidige werk vaak mensen ingewerkt en weet hoe irritant het bijvoorbeeld kan zijn als iemand meteen begint 'Oh, maar op mijn vorige werk deden we dit zo-en-zo...'
Dat zal ik dus zeker niet doen! Zijn er meer van dat soort dingen? Of juist dingen die je wél moet doen als je ergens net begint?

Ik ga trouwens werken op een kantoor, met vooral vrouwen die al lang samen in 1 team werken en krijg daar een senior functie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Heb respect voor al je collega's. Kijk het eerst een weekje aan en begin niet meteen met commanderen en commentaar geven.

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kijk eerst zonder al te bijdehand te zijn 'de kat uit de boom'......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je wel eens ziet is dat een nieuwe collega wordt opgevangen door 1 persoon, en dat is nu net toevallig de collega die erg van roddelen houdt. De nieuwe collega zal dan al snel negatief worden beinvloed.

Mocht dit het geval zijn, laat je niets negatiefs wijsmaken over het bedrijf. Trek altijd je eigen conclusies, laat je nooit negatief beinvloeden door bepaalde negatieve personen en heb het leuk met iedereen op het werk.
En maak vooral altijd aantekenen van hetgeen je geleerd wordt!