Ga je in de tijd van de baas naar de tandarts?

(Dit n.a.v. 't antwoord van SuzyQ op: http://www.goeievraag.nl/vraag/autopech-later-werk-inhalen.9631 )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (21)

Ja, de tandarts wel. Maar aangezien mijn tandarts zijn praktijk op dik 45 minuten rijden van mijn werk heeft, plaats ik de afspraken of om 8.00 uur 's morgens of om 16.30 's middags, zodat ik zo min mogelijk van mijn werk hoef weg te blijven.

Vorig jaar liep ik lange tijd bij de fysio, minimaal 1 afspraak in de week. Toen heb ik met de fysio geregeld dat ik om 17.30 terecht kon, zodat het grootste deel van de tijd in mijn eigen tijd plaatsvond.
Dit gebeurde niet op verzoek van mijn baas, maar op verzoek van mijn eigen geweten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het niet anders kan, ja dan zeker. Dus primair zoeken naar een afspraak buiten de werktijd, tenzij spoed is vereist.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, bij mijn bedrijf kun je daar bijzonder verlof voor krijgen. Maar dan wordt wel verwacht dat je de afspraak of zo vroeg of zo laat mogelijk plant, zodat je zo min mogelijk werktijd hoeft te missen. Voor iemand die 40 uur in de week werkt vind ik dat ook niet meer dan schappelijk.

Maar als je 36 uur of nog minder in de week werkt, vind ik dat je het best in je eigen tijd kunt doen.

Goeie vraag trouwens, doet me er aan denken dat het eigenlijk wel weer eens tijd is om een afspraak te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of heb je net in de spiegel gekeken en gezien dat de boel begon te roesten
Nee, ik probeer dit soort bezoekjes altijd buiten werktijd te plannen, en als dat niet lukt gewoon de uren in te halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, want ik ben eigen baas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die 上戸彩,

Niet per sé, ik kan bij mijn tandarts ook 's avonds vaak terecht.

Toegevoegd op 19-05-2009 13:38:16
Tóch weer een duimpje omlaag; dit leek me toch echt wel een antwoord op de vraag. Vreemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik nog voor een baas werkte deed ik dit vaak zo dat ik hiervoor een halve dag vrij kreeg...

Nu ik eigen baas ben doe ik dit zo laat mogelijk op de dag, zodat mijn bedrijf en klanten hier zo min mogelijk onder hoeven te lijden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga inderdaad in de tijd van mijn werkgever naar de tandarts.
Staat 2 uur voor.
Het is inderdaad, zoals hierboven beschreven staat, wel de bedoeling dat je dit vroeg in de ochtend, of laat in de middag laat plaatsvinden. (Alhoewel er bij ons op het werk geen haan naar kraait als je hem midden op de dag bezoekt).
Overigens staat er bij ons voor een bezoek aan de huisarts, of specialist, of fysio ook 2 uur ( of ietsje meer).

Ben overigens van mening dat je deze bezoeken aan de tandarts ook wel op een vrije vrijdagmiddag zou kunnen laten plaatsvinden, ware het niet dat veel tandartsen niet op vrijdag werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen voor spoed (vreselijke kiespijn; afgebroken tand o.i.d) onder werktijd. Afspraken op lange termijn, zoals de halfjaarlijkse controle, buiten werktijd.
Als je full-time werkt en je dus ook voor controle niet buiten werktijd een afspraak kunt regelen, dan overleg je met je werkgever voor een oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tandarts en doktersbezoek valt onder de wettelijk geregelde kort-verzuim regeling. Uiteraard is hierbij de eigen verantwoording om e.e.a. in overleg en met zo min mogelijk verzuim in te plannen, maar je dient hiervoor (binnen de redelijkheid uiteraard) gewoon speciaal verlof voor te krijgen. Voor al dit soort regels geldt overigens altijd het beginsel van billijkheid, dus als je parttime werkt en je kunt ook op je vrije dag naar de dokter, dan behoor je er geen vrij voor te nemen. Meestal regelen dit soort zaken ook zichzelf wel, vooral omdat je vaak wel vrij krijgt, maar het werk gewoon blijft liggen. Je hebt dus uiteindelijk alleen jezelf er maar mee (afhankelijk van je werk natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wordt betaald om de dingen te doen waarvoor je bent aangenomen.

Als dat lukt is er nooit wat aan de hand, al ga je elke week naar de tandarts.

Als dat niet zo goed lukt, dan gaan dit soort dingen je dwars zitten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en nee, ik probeer het wel eind van de middag in te plannen zodat ik wel iets eerder naar huis kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tandarts en dokter bezoek kan onder de tijd van de baas worden gedaan, je baas moet je daar ook vrij voor geven en je krijgt hier ook de tijd op kosten van je baas. is hetzelfde als dat je ziek bent. je baas is verplicht om je hier vrij voor te geven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de tijd die ik bij de tandarts doorbreng is per definitie mijn eigen tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Artsen bezoek staat niet in de wet. Maar in de CAO.

Kraam, verrichten van staatsrechtelijke verplichtingen en rouwverlof staan in de wet. Verder niets
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik ben doordeweeks een dag vrij en werk de weekende
Dus er wort gezecht en verlangt dat je op je vrijedag gaat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar ik heb weinig andere keus. Ik werk volle weken en mijn tandarts werkt alleen tijdens kantooruren. Mijn baas hoeft echter echt niet bang te zijn dat ik te weinig uren werk. Ik maar er veel te veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Ik werk van 7.30 tot 16.15 uur en heb 0.45 reistijd nodig. We krijgen maximaal 2 uur voor (tand)artsbezoek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de afspraak voor vroeg in de ochtend te maken, kom ik na een tandartsbezoek doorgaans niet meer dan een half uur later op het werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je 40 uur werkt wel, zo niet doe dat dan in je eigen tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd in de tijd van de baas. Ik zou trouwens niet weten wanneer ik het anders moet doen, omdat na mijn werktijd de tandarts toch al gesloten is.