Ga langer dan een jaar een andere functie uitvoeren, dit zonder nu iets op papier te hebben staan. Is het dan zo dat ik na een jaar mijn salaris houdt

Wil weten of je na een jaar automatisch je functie dan krijgt/behoudt of het salaris wat daar aan vast zit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zorg voor een contract anders gaat het na een jaar echt niet vanzelf. Als je niks op papier hebt staan kunnen ze over een jaar met je salaris en je functie doen wat ze zelf willen.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://onderhandelen.utilo.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Salarisverlaging mag alleen als de werknemer daar zelf om verzoekt (nooit doen hoor!) als hij bijv. werk van minder niveau is gaan doen. Salarisverlaging kan ook als straf worden toegepast.
Ik zou zeker om een terugkeergarantie vragen. Want salarisverlaging (wat gezien het bovenstaande er eigenlijk niet inzit) is niet het probleem. Het grote probleem is dat jouw plek bezet is en er geen plek meer is voor jou. Dat is waar je je tegen moet beschermen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een verhoging krijgt die niet is vastgelegd en na een jaar wil de werkgever daar op terugkomen, dan mag hij dat niet.

Tijdelijke wijzigingen moeten schriftelijk worden vastgelegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel belangrijk om dergelijke belangrijke zaken schriftelijk vast te leggen in een overeenkomst. Dat scheelt achteraf spijt, teleurstelling en vervelende situaties.
Regel dat je terugkeergarantie hebt in dezelfde functie met een zelfde salaris en laat het zo specifiek mogelijk opnemen.
Mocht je ook andere functies acceptabel vinden, neem dat dan mee in de afspraken.
Zo weten zij en jij waar je aan toe bent als je na een jaar terugkeert op je oude plek.
Uiteraard weet je nooit wat dat jaar met jou en de organisatie doet. Er kunnen dus sowieso dingen veranderen zoals reorganisatie/fusie o.i.d. Je rechten zijn dan in ieder geval vastgelegd.

Succes met je uitstapje naar die andere functie en doe er je voordeel mee.