Wat moet je doen/zeggen, als je op sollicitatiegesprek moet komen, maar je bent dan op vakantie en is al een jaar geleden geboekt ?

Of zou je daarom al afgewezen gaan worden ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je maakt toch samen een afspraak voor een datum. Meestal noemt het bedrijf een datum en als je dan niet kunt dan geef je dat toch gelijk aan? Als je nu nog een paar dagen in Nederland bent dan kun je vragen of ze het voor je vakantie willen in plannen.

Antwoorden (6)

Gewoon opbellen en vragen of de datum verzet kan worden i.v.m. vakantie.

Dat mag helemaal geen probleem zijn, want ze hebben voor jou gekozen en dan kunnen ze heus wel wachten tot na je vakantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De enige manier om daar achter te komen, is door het te vragen. Bel degene die de afspraak heeft gemaakt op, en leg uit dat je die dag andere verplichtingen hebt waar je niet onderuit kunt, en vraag of het eerder / later kan. Laat duidelijk merken dat je het gesprek heel belangrijk vindt.

En als ze dan doorvragen vertel je eerlijk dat je een vakantie geboekt hebt staan.

Meestal worden alle sollicitatiegesprekken voor één functie binnen een paar dagen afgehandeld, dus het kan lastig worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doen wat Loenie zegt. Iedereen gaat met vakantie. Alleen moet je niet te lang wachten met bellen en een nieuwe afspraak maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bellen, niet omheen draaien. Gewwon zeggen dat het wegens vakantie is. Als je vaag bent over de reden zouden ze kunnen denken dat je eigenlijk geen interesse meer hebt en dit niet durft te melden
anneliez
13 jaar geleden
Altijd eerlijk zijn en uitleggen waarom je graag eerder of 14 dagen later wenst te komen. En als dat niet dan aan reisbureau vragen of je later mag vertrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerlijk duurt het langst en zal ook altijd gewaardeerd worden.
Je moet ze gewoon opbellen en vertellen dat je met vakantie bent en je graag op een eerdere of latere datum wilt afspreken.

Zij hebben voor jou gekozen dus ze zullen je evengoed graag willen spreken.